FANDOM

Ez a cikk az eredeti szereplőről szól. Más jelentésekért: Vilma Dinkley (elágazás)
Vilma Dinkley
ClassicVelma.png
Születési nevén Vilma Dinkley
Neme
Hajszín gesztenyebarna
Szemszín fekete
Ide tartozik Rejtély Rt.
Rokonok alább
Első megjelenés Fekete éjben fekete lovag
Magyar hangja(i) Madarász Éva
Laudon Andrea
Törtei Tünde

Vilma Dinkley a Rejtély Rt. nyomozózsenije, gyakran az egyetlen, aki teljesen összerakja a rejtély megfejtését és megfejti a rejtélyt.

MegjelenésSzerkesztés

Vilmának álláig érő gesztenyebarna haja van (rövidebb, mint Diána Blake-é) és fekete szemei. Néha látszik, hogy szeplős, kissé molettebb, mint a karcsúbb felépítésű Diána.

Mindig vastagkeretes, négyzetalakú szemüveget visel (amit gyakran elejt, majd ezt a történést Vilma egyik szállóigéje, a "Szemüvegem! Nem találom a szemüvegem!" követi.) Általában narancssárga pulóvert visel piros szoknyával, szinte térdig érő narancssárga zoknikkal és fekete Mary Jane cipőkkel. Öltözködése neki változott a legkevesebbet a sorozatok között.

SzemélyiségeSzerkesztés

Vilmában könnyen megelevenedik a versenyszellem, ha hasonlóan okos, intelligens emberrel találja magát szemben. A rejtélyeknek, talányoknak, mentális kihívásoknak él, mindig felzárkózott a technikához, naprakész a krimikönyvekkel kapcsolatban.

A régebbi sorozatokban többet dolgozott együtt Freddel, együtt következtették ki a megfejtéseket. Az újabb sorozatokban ez inkább rá maradt.

Emlékezetesebb szállóigéiSzerkesztés

  • "Apám!"
  • "Rossz ripacs!"
  • "Megtennétek egy Scooby Snack-ért?"
  • "Te is arra gondolsz, amire én?"
  • "A Szemüvegem! Nem találom a szemüvegem!"

HáttereSzerkesztés

Vilma Menőfalva városában született, gyermekkorában találkozott barátaival, akivel később Rejtély Rt. néven rejtélyfejtő körútra indultak, mely gyermekkorukban Scooby-Doo Detektíviroda néven működött. Vilma a Rejtély Rt. többi tagjánál egy évvel fiatalabb, a legtöbb helyen így 16 éves.

RokonokSzerkesztés

SzerepeSzerkesztés

Vilma - akárcsak Fred - a kezdetektől fogva, 1969-től 1979-ig szerepelt rendszeresen sorozatokban, majd később a Scooby-Doo, a kölyökkutya c. sorozatban tért vissza. A filmekben általában innentől kezdve szerepelt, 2006-tól 2009-ig viszont sorozatbeli szerepe a Bozont és Scooby-Doo-ban nem volt állandó. 2010-től újra minden médiában szerepel.

Bár kezdetekben sokszor Diána osztogatta Bozontnak és Scoobynak a Scooby Snack-et, - sőt, a Scooby-Doo, a kölyökkutya c. sorozatban kizárólagosan - később ez átragadt Vilmára: elsőként a Scooby-Doo a zombik szigeténben Bozont és Scooby azt, hogy Vilmát újra láthatják, asszociálták azzal, hogy Scooby Snack-et kapnak majd, később pedig a Mizújs, Scooby-Doo? és a Scooby-Doo és a múmia átka során is egyértelművé vált, hogy a csemege osztogatása inkább Vilma szerepe.

Szerepei a sorozatokbanSzerkesztés

Szerepei az egész estés rajzfilmekbenSzerkesztés

Szerepei az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szerepei a DVD-re készült epizódokbanSzerkesztés

Szerepei a bábfilmekbenSzerkesztés

Megjelenése egyéb médiábanSzerkesztés

SorozatokbanSzerkesztés

FilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangjai, megformálóiSzerkesztés

Vilma eredeti hangja a kezdetektől Nicole Jaffe, aki soha nem szinkronizált azelőtt és azután sem. Később helyét Pat Stevens vette át a Scooby-Doo Show-ban, majd ő maradt a hangja a karakternek egészen a "kölyökkutyáig", ahol fiatalosabb hangot kellet adni neki, így lett a gyermekhangja Vilmának Christina Lange. A későbbiekben, főként az első generációs filmekben B.J. Ward játszotta a szerepét, majd a Mizújs, Scooby-Doo? óta napjainkig Mindy Cohn adja orgánumát.

Szinkronhangok a sorozatokbanSzerkesztés

Szinkronhangok az egész estés rajzfilmekbenSzerkesztés

Megformálók az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a bábfilmekbenSzerkesztés

Bábmozgatók a bábfilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a videojátékokbanSzerkesztés

Magyar hangjaiSzerkesztés

Vilmát a kezdetektől fogva Madarász Éva szinkronizálta és szinkronizálja. - igaz, a Scooby-Doo, a kölyökkutya-beli hangját, mint kisgyerek, Laudon Andrea adta, a Johnny Bravo második magyar változatában pedig Törtei Tünde játszotta el.

KépgalériaSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki