FANDOM

A Scooby-Doo-show
SDStitle.jpg
Leírás
Eredeti premier 1976. szeptember 11.
Első epizód Ebenezer szörnyű szelleme
Eredeti csatorna ABC
Epizódonként 25-30 perc
Évadok száma 3
Epizódok száma 40
Előző sorozat Scooby-Doo újabb kalandjai
Következő sorozat Scooby-Doo! Rajzfilmolimpia
Magyarországon
Eredeti csatorna TV2
Ismétlő csatorna Cartoon Network
Boomerang
Magyar premier 1998
Magyar hangok Hankó Attila
Vass Gábor
Fekete Zoltán
Bódy Gergely
Madarász Éva
Hámori Eszter

A Scooby-Doo-show (eredetileg The Scooby-Doo Show) egy 1976-tól 1978-ig készült amerikai rajzfilmsorozat, mely az eredeti Scooby-Doo, merre vagy? c. sorozat harmadik feldolgozása. Összesen 40 epizód készült, melyek eredetileg az ABC nevű csatornán kerültek leadásra, így ez az első sorozat amelyet itt lehetett látni, miután elődjeit a CBS vetítette. Tizenhat epizód a Dynomutt, Dog Wonder c. rajzfilmsorozattal közös műsorblokkban került sugárzásra 1976-ban, nyolc epizód pedig a Scooby-Doo! Rajzfilmolimpia (eredetileg Scooby's All-Star Laff-A-Lympics) cíművel 1977-ben, majd 1978-ban tizenhat szintén ezzel a műsorral közösen, viszont ebből kilenc a Scooby-Doo, merre vagy? cím alatt került leadásra. A későbbiekben ezeket az epizódokat is The Scooby-Doo Show-ként sugározták.

Három évaddal ez a leghosszabb ideig futó, illetve legtöbb epizóddal rendelkező Scooby-sorozat, mielőtt bemutatták Scrappy-Doo-t, az összes sorozatot tekintve pedig a harmadik legtöbb epizódot produkáló, a Scooby-Doo: Rejtélyek nyomában és a Mizújs, Scooby-Doo? mögött.

ÁttekintésSzerkesztés

Amikor a gyermekműsorokért vezető felelős, Fred Silverman a CBS-től az ABC-hez költözött, Scooby-Doo és csapata is követte őt, majd 1976-ban jelentek meg először a csatorna képernyőjén, a The Scooby-Doo/Dynomutt Hour c. programblokk keretében, ami egy órát ölelt fel, és amiben egy A Scooby-Doo-show és egy Dynomutt, Dog Wonder epizódra került sor. Itt tizenhat új szegmens mutatkozott be a Scooby-Doo franchise-ból, az eredeti Scooby-Doo, merre vagy? formátummal, ahol a Rejtély Rt. rejtélyeket old meg, új visszatérő szereplőként pedig felbukkan Scooby unokaöccse, Scooby-Dum karaktere is. Az eredeti változatban Nicole Jaffe szinkronszínésznőt leváltotta Pat Stevens, mint Vilma hangja. A másik fél óra az akkor debütáló Dynomutt, Dog Wonder volt, melynek főszereplője egy Scooby karakteréhez hasonló, szuper képességekkel is felruházott kutya, Scooby és a csapat a sorozat több epizódjában is felbukkant. A blokkot később átkeresztelték The Scooby-Doo/Dynomutt Show névre, mikor másfél órássá vált az, mivel a Scooby-Doo, merre vagy? ismétlései is műsorra kerültek.

1977-től a sorozatot a Scooby-Doo! Rajzfilmolimpiával közösen sugározták, melyben folyamatos szereplőként jelent meg többek között Scooby és Bozont is, valamint a A Scooby-Doo-show-ban szereplő Scooby-Dum is, aki 1978-ig, a sorozat befejezéséig összesen négy epizódban szerepelt, köztük egy különlegesben is, melyben egy másik rokon, Scooby-Dee is megjelent.

SzinkronSzerkesztés

MagyarulSzerkesztés

A sorozatot a '90-es évek végén a TV2 rendelte meg magyar nyelvű szinkronnal, majd ezzel a szinkronnal sugározta, illetve sugározza napjainkig a Cartoon Network és a Boomerang. A sorozat az első magyarra szinkronizált Scooby-sorozat, Scooby-Doo hangjának eredetileg Hankó Attilát szánták, aki a karakter hangját az első két évadban adta, majd halála után a harmadik évadra és a későbbi szerepekre is Vass Gábor váltotta fel, egyes esetekben viszont Melis Gábor.

EredetilegSzerkesztés

Nicole Jaffe-t, mint Vilma Pat Stevens váltotta fel. Jaffe még visszatért 2003-ban, a második generációs filmekben Vilma hangjaként.

EpizódokSzerkesztés

Lásd: A Scooby-Doo-show epizódjainak listája

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki