FANDOM

Ez a cikk az eredeti szereplőről szól. Más jelentésekért: Scooby-Doo (elágazás)
Scooby-Doo
Scoobyprofile
Születési nevén Scoobert Scooby Doo
Beceneve(i) Scooby, Scoob
Neme hím
Szemszín fekete
Ide tartozik Rejtély Rt.
Rokonok alább
Első megjelenés Fekete éjben fekete lovag
Magyar hangja(i) Vass Gábor
Melis Gábor
Hankó Attila
Kristóf Tibor
Karácsonyi Zoltán
Bodrogi Attila

Scoobert "Scooby"-Doo egy dándog, aki Bozont Rogers háziállata, és a Rejtély Rt. "kopója".

MegjelenéseSzerkesztés

PP31527-Scooby-Doo-Faces

Scooby különböző helyzetekben

Scooby barna tetőtől talpig, különböző helyeken pedig fekete foltokat hordoz a felsőtestén. Általában négy lábon áll, de alkalmanként két lábon is áll, akár egy ember. Scoobynak befordítható hüvelykujjai vannak, és mancsait kezekként is használni tudja, bár összesen négy ujja van. Fekete orra van, nyakában pedig egy kékeszöld nyakörvet visel, rajta egy "SD" feliratú medállal mely ugyanolyan színűre van színezve, mint nyakörve, de sárga öv rögzíti, valamint a felirat és a medál körvonala is citromsárga.

Scoobynak egy univerzális farka van, mellyel gyakran nyit zárakat, de a gombnyomástól az evezésig sokmindenként remekül funkcionál.

SzemélyiségeSzerkesztés

Scooby és Bozont hasonló személyiséggel rendelkeznek, mindketten könnyen megijednek, de barátaik általában a nehéz helyzetekbe is belerángatják őket egy kis Scooby Snack ellenében, igaz Scooby sokszor elszántabb és hősiesebben viselkedik, mint gazdája.

Scooby képes beszélni, bár az eredeti változatban beszédhibás, és a legtöbb szavát "R" betűvel kezdi, emiatt beszéde sokszor érthetetlenné válik. Valószínűleg kissé nehezére esik a beszéd, ezért sokszor non-verbális jelekkel igyekszik kommunikálni. Az epizódokban gyakran ő veszi észre a közelgő veszélyt, melyre legtöbbször sikertelenül hívja fel a figyelmet. Miután látta a szörnyet, sokszor utánozza azt arckifejezésével. Scooby és Bozont kommunikációja sokszor egy Activity-szerű játékon alapszik, melyben Scooby elmutogatja Bozontnak, mi történt, ezt Bozont pedig általában könnyedén ki is találja.

Szállóigéje a "Scooby-Dooby-Doo!", melyet a legtöbb epizód végén elmond.

RokonokSzerkesztés

Lásd: Scooby-Doo rokonainak listája

SzerepeSzerkesztés

Scooby a névadója a franchise-nak, így annak minden televíziós sorozatában és filmjében szerepel, csakúgy, mint Bozont.

Scooby-Doo, merre vagy? / Scooby-Doo ShowSzerkesztés

Scooby Bozonttal tűnik fel, és a történet végén is akaratlanul ő válik az epizód hősévé. Ebben a szériában még gyakran talál nyomokat, melyek előbbre hozzák a cselekményt is.

Scooby-Doo és Scrappy-DooSzerkesztés

Scooby felelősségteljes nagybácsivá válik, ám gyávasága változatlan marad, igaz, ezt próbálja erőteljesen leplezni és kisebb füllentésekkel ő maradni unokaöccse hősének.

Scooby-Doo és a 13 szellemSzerkesztés

Habár Scooby-Doo személyiségén továbbra sem változik semmi, újabb személyes dolga lesz egy gumikacsa. A felelősségteljes nagybácsi szerepétől elesik, mert Scrappy érettebb, megfontoltabb viselkedést mutat.

Mizújs, Scooby-Doo?Szerkesztés

Scooby elkezd érdeklődni a modern dolgok iránt, s félelme helyett inkább étvágya kerül hangsúlyba.

Bozont és Scooby-DooSzerkesztés

Scooby a vagányabb kategória lesz, és jobban kezd hasonlítani embertársaihoz. Itt már kifejezetten szereti az extrém dolgokat, ebben is látszik, hogy nem olyan gyáva.

Megjelenése egyéb médiábanSzerkesztés

SorozatokbanSzerkesztés

FilmekbenSzerkesztés

Eredeti hangjaiSzerkesztés

Eredetileg a karaktert Don Messick személyesítette meg, majd halála után Scott Innes pár film erejéig. A mozikban bemutatott élőszereplős filmekben Neil Fanning, a későbbiekben a rajzfilmsorozatokban és filmekben Frank Welker kölcsönözte hangját. - illetve Frank Welker máig Scooby hangja.

Szinkronhangok a sorozatokbanSzerkesztés

Szinkronhangok az egész estés rajzfilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a bábfilmekbenSzerkesztés

Bábmozgatók a bábfilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a videojátékokbanSzerkesztés

Magyar hangjaiSzerkesztés

A karakter hangjának eredetileg Hankó Attila személyét szánták, amikor a Scooby-Doo Show első évadait kezdték el szinkronizálni elsőként magyarra, a második évad után azonban halálos autóbaleset érte, ezért helyét Vass Gábor vette át, aki a legtöbb sorozatban és filmben adta a hangját a karakternek. Később, a Cartoon Network által megrendelt szinkronokban gyakran Melis Gábor kölcsönözte Scooby hangját. A régebbi, ZOOM-os szinkronokban - melyek csak igen kevés médiához készültek - Kristóf Tibor játszotta el.

Hankó AttilaSzerkesztés

Vass GáborSzerkesztés

Melis GáborSzerkesztés

Kristóf TiborSzerkesztés

Bodrogi AttilaSzerkesztés

Szinkronhangok a filmekbenSzerkesztés

Kristóf TiborSzerkesztés

Vass GáborSzerkesztés

Melis GáborSzerkesztés

Karácsonyi ZoltánSzerkesztés

KépgalériaSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki