FANDOM

Mystery Ez itt egy kiemelt cikk, jól kidolgozott, sok információval, igényes felépítéssel.
Mi a csuda folyik itt?
HexAz epizód címkártyája Foot
Scooby-Doo, merre vagy?
Adatok
Epizód 1x06
Eredeti sugárzás 1969. október 18.
Írta Ken Spears

Joe Ruby

Bill Lutz
Rendezte William Hanna
Joseph Barbera
Kronológia
Előző epizód Kukac kutya
Következő epizód Ne majmold a majmot!
A Mi a csuda folyik itt? (eredeti címén What the Hex is Going On?) a Scooby-Doo, merre vagy? első évadának hatodik epizódja.

ÖsszefoglalóSzerkesztés

A banda meglátogatja egy barátját, Sharon Wetherby-t, akinek a bácsikáját egy szellem öregemberré változtatta, és a család többi tagját is megfenyegeti, hogy így végzik majd, ha nem kapja meg a családi vagyont.
Elias

Elias Kingston szelleme

TörténetSzerkesztés

A nyitójelenetben egy transzba esett középkorú férfit hívogat egy mély, rejtélyes hang egy öreg kastély felé, aminek a Rejtély Rt. is tanúja lesz, miközben éppen úton vannak, hogy meglátogassák barátjukat, Sharon Wetherby-t. Mikor a Weterby birtokra érnek megtudják, hogy Sharon bácsikája, Stuart bácsi rejtélyesen eltűnt, így a banda javaslatára meglátogatják a közeli Kingston birtokot, ahol a férfit látták, reménykedve, hogy Stuart bácsi az. Meg is találják, de öregemberré változva találnak rá. Története szerint Elias Kingston szelleme kísért a birtokon, aki transzba ejtette őt, és elmondta, hogy ha a családi vagyont nem adják a szellemnek, akkor mindannyiukra ez a szörnyű sors vár. Majd öregemberré változtatta a bácsit.

Mr. Weterby megpróbálja felhívni a rendőrséget, de a vonal süket. A banda Scoobyt bízza meg azzal, hogy vigyázzon éjszakára Stuart bácsira, és őrködjön ő elsőként. Scooby őrjárata alatt a bácsi álmából felkelve, transzba esve indul el a Kingston birtokra. Scooby riasztja a többieket, akik a nyomába erednek, miután megtudják, hogy Sharon is eltűnt. A birtokon aztán rátalálnak Stuart bácsi csontvázára, majd a temetőn keresztül egy alagúton át eljutnak a városba. A temetői mauzóleumban talált hindu varázslási könyv nyomába eredve a városban felkeresnek egy jósdát, ahol az asztal a kristálygömbbel a tetején üldözni kezdi őket, a kristálygömbben pedig a szellem arcát vélik felfedezni. Scooby feldönti az asztalt, és rájönnek, hogy a szellem tévékamerák és ventilátorok segítségével idézte elő a jelenséget. A jósdában egy sminkkészletre is találnak.

Visszatérve a Kingston birtokra a csapat a tévékamerás trükkök segítségével elhitetik a hamis szellemmel, hogy valódi szellemek kísértenek a birtokon, és csapdába csalják őt. A szellem mint kiderül Stuart bácsi, akinek az volt a célja, hogy megszerezze a családi vagyont és elmaszkírozta magát, hogy öregebbnek tűnjön és elrabolta Sharon-t is, hogy váltságdíjat kaphasson. A Weterby birtokon a rejtély megoldását vacsorával ünneplik, amit végül Scooby fogyaszt el egyedül.

SzinkronSzerkesztés

MagyarSzerkesztés

Színész Szereplő
Vass Gábor Scooby-Doo
Fekete Zoltán Bozont Rogers
Bódy Gergely Fred Jones
Hámori Eszter Diána Blake
Madarász Éva Vilma Dinkley
Kiss Virág Sharon Weterby
Melis Gábor Stuart Wetherby/
Elias Kingston szelleme

EredetiSzerkesztés

Színész Szereplő
Don Messick Scooby-Doo
Mr. Wetherby
Bulldog
Casey Kasem Bozont Rogers
Frank Welker Fred Jones
Stefanianna Christopherson Diána Blake
Sharon Wetherby
Nicole Jaffe Vilma Dinkley
Jean Vander Pyl Hölgy a jósdában
John Stephenson Stuart Wetherby/
Elias Kingston szelleme

EllenségekSzerkesztés

GyanúsítottakSzerkesztés

Az epizódban nincsen más gyanúsított, mint az elkövető.

ElkövetőkSzerkesztés

Elkövető Motiváció/Ok
Stuart bácsi mint Elias Kingston szelleme A családi vagyon megszerzésének érdekében.

HelyszínekSzerkesztés

Megjegyzések és érdekességekSzerkesztés

Kingston

A Kingston birtok

Wetherby

A Wetherby birtok

  • A következő jelenetek fel lettek használva az első évad főcímének elkészítésekor:
    • Bozont korcsolyával a lábán a kádba borul.
    • Elias Kingston szelleme kinéz egy könyvespolc mögüli titkos szobából.

Animációs hibákSzerkesztés

  • Az egyik jelenetben Stuart bácsi öregebb változatának egyszerre van bajsza és szakálla.
  • Amikor Scooby azon nevet, hogy Bozont Vilma kezét szórta be az ujjlenyomat-készlettel, és nem a kilincset, a mauzóleum ajtaja hiányzik.
  • Az eredeti változatban többször is megcserélődik Vilma és Diána hangja.
  • Az események nagy része a Kingston birtokon és a Weterby birtokon játszódnak, de a hátterek van, hogy ugyanazok mindkettőn.

Logikai hibákSzerkesztés

  • Bozont azt állítja, hogy Stuart bácsi kék öltönyt, piros nyakkendőt és teniszcipőket viselt, de valójában piros öltönyt, fekete nyakkendőt és elegáns cipőket viselt.
  • Amikor a szellem végez a fenyegetőzéssel, egyszerűen elsétál. A banda egyik tagjának sem jut eszébe, hogy kövesse.
  • Mutatják, hogy Sharon-t elrabolta a szellem, de a leleplező jelenetben már kiszabadult.
  • Sharon azt mondja a leleplezésnél, hogy tudta a parókáról, hogy Stuart bácsi az, a leleplezés mégis sokkolóan éri, mintha nem számított volna rá.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki