FANDOM

Ez a cikk az eredeti szereplőről szól. Más jelentésekért: Diána Blake (elágazás)
Diána Blake
Daphne Blake.png
Beceneve(i) Dia, Veszélyvonzó Diána
Neme
Hajszín vörös
Szemszín kék
Ide tartozik Rejtély Rt.
Rokonok alább
Első megjelenés Fekete éjben fekete lovag
Magyar hangja(i) Hámori Eszter
Talmács Márta
Mezei Kitty

Diána Blake a Rejtély Rt. divatimádó tagja, akit vörös hajáról, trendimádatáról és veszélyvonzásáról lehet felismerni. Innen jön beceneve, a Veszélyvonzó Diána is.

MegjelenéseSzerkesztés

Diána egy csinos, fiatal lány, vállig érő vörös hajjal és kék szemekkel. Mind ruhája, hajpántja és cipője lila, arra hivatkozva, hogy ez a kedvenc színe. Eredeti megjelenése szerint egy zöld sálat visel. Divatból mindig naprakész, sosem visel olyan ruhát, ami nem tetszik neki. A Mizújs, Scooby-Doo?-ban, illetve a harmadik generációs filmekben zöld retikült visel gyakran, melyben rengeteg dolog megtalálható. Sokat változtattak már a franchise során öltözékén, de azt akármilyen irányban is tették, az mindig lila színű maradt.

Char 14576 thumb.jpg

Diána megjelenése a Scooby-Doo és a 13 szellemben

SzemélyiségeSzerkesztés

Mert nincs olyan okos, mint Vilma Dinkley, Diána általában érdekes utakon, a nála található kozmetikai eszközökkel oldja meg problémáit. Karaktere idővel egyre magabiztosabbá, és aktívabb szereplővé vált.

Diána veszélyvonzóbb szerepet játszik azokban a sorozatokban és filmekben, melyekben az eredeti Rejtély Rt. kerül a főszerepbe. A franchise egy bizonyos időszakaszán Fred és Vilma eltűnt a sorozatból, de Diána karakterét megtartották, erre az időre viszont okosabbá vált, és részben a vezető szerepét is ő töltötte be Scooby-val, Bozonttal és Scrappy-vel szemben. (Scooby-Doo és a 13 szellem, The All New Scooby and Scrappy-Doo Show, The New Scooby-Doo Mysteries)

A Scooby-Doo, a kölyökkutya c. sorozatban okosabbá vált, mint Fred, legtöbbször ő maradt a legszkeptikusabb a rejtélyekkel szemben.

Divatkövető megjegyzései szinte mindegyik sorozatban megjelennek.

Kapcsolata FreddelSzerkesztés

Diána és Fred között a Johnny Bravo egyik epizódjában, a Szellemes történetben is szövődött már egy kisebb poén erejéig feltételes kapcsolat. A rajzfilmekben általában ez leplezetlen maradt, bár a kapcsolat kibontakozásnak indul a Scooby-Doo! Abrakadabra! c. filmben, majd innentől kezdve a filmeken végig kísérve, a Scooby-Doo: Az operaház fantomjai c. filmben szerelmi vallomást tesznek egymásnak.

KépességeiSzerkesztés

Diána több sportban is remekel: a sorozat folyamán megtudhatjuk, hogy fekete öves karatés, valamint az Aloha, Scooby-Doo!-ban mint kiderül, tökéletes szörfös is. A Scooby-Doo és a fantoszaurusz rejtélye szerint Diána kiskorában is motorozott már, és azt is megtudhatjuk a franchise folyamán, hogy zongorázni is tud.

HáttereSzerkesztés

Diána Menőfalva városában született, majd megismerkedett barátaival, akivel később Rejtély Rt. néven rejtélyfejtő körútra indultak. Igen gazdag családból származik, menőfalvai birtokuk valóságos kastély.

RokonokSzerkesztés

SzerepeSzerkesztés

Diána eredeti szereplő volt, 1969-től 1979-ig szerepelt, majd a The All New Scooby and Scrappy-Doo Show-ban visszatért, és innentől kezdve, 1983-től újra folyamatos szereplővé vált a Bozont és Scooby-Doo c. sorozat kivételével 2006-tól 2009-ig.

Szerepei a sorozatokbanSzerkesztés

Szerepei az egész estés filmekben=Szerkesztés

Szerepei az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szerepei a DVD-re készült epizódokbanSzerkesztés

Szerepei a bábfilmekbenSzerkesztés

Megjelenése egyéb médiábanSzerkesztés

SorozatokbanSzerkesztés

FilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangjai, megformálóiSzerkesztés

Eredeti hangja a Scooby-Doo, merre vagy? első évadjában Indira Stefanianna Christopherson volt, aki visszavonult az első évad után, majd helyét Heather North vette át a második évadban, illetve az ezt követő sorozatokban. Gyermekhangját Kellie Martin adta, North pedig visszatért Diána hangjaként a második generációs filmekben. Az első generációs filmekben Mary Kay Bergman adta Diána hangját egészen addig, amíg Bergman öngyilkos nem lett. Ezek után a Mizújs, Scooby-Doo?-ban Grey DeLisle vette át Diána hangját, majd később North helyét is átvette a filmekben, így napjainkban minden médiában DeLisle játssza a karaktert.

Szinkronhangok a sorozatokbanSzerkesztés

Szinkronhangok az egész estés rajzfilmekbenSzerkesztés

Megformálók az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a bábfilmekbenSzerkesztés

Bábmozgatók a bábfilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a videojátékokbanSzerkesztés

Magyar hangjaiSzerkesztés

Diána hangja gyermekkorában magyarul Talmács Márta, eredetileg pedig a kezdetektől fogva egészen máig Hámori Eszter, ill. a Johnny Bravo második magyar változatában Mezei Kitty játszotta el.

KépgalériaSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki