FANDOM

Ez a cikk az eredeti szereplőről szól. Más jelentésekért: Bozont Rogers (elágazás)
Bozont Rogers
Shaggyprofile
Születési nevén Norville Rogers
Beceneve(i) Bozont
Neme férfi
Hajszín világosbarna
Szemszín fekete
Ide tartozik Rejtély Rt.
Rokonok alább
Első megjelenés Fekete éjben fekete lovag
Magyar hangja(i) Fekete Zoltán
Pusztaszeri Kornél
Csonka András
Vári Attila

Norville "Bozont" Rogers (általában csak Bozont, eredetileg Shaggy) egy kitalált Scooby-Doo rajzfilmszereplő. A sorozat lényege, hogy ő és kutyája, Scooby-Doo rejtélyeket oldanak meg. Bozont (akár kutyája) igen gyáva. Ő az egyetlen Scooby-Doo karakter, aki az összes spin-off minden epizódjában megjelenik (Scooby mellett).

Megjelenése és személyiségeSzerkesztés

Bozont személyisége az egyik meghatározó eleme volt a '70-es évek rajzfilmsorozatainak. A laza stílusú tizenéves srác nagyon könnyen megijed, de általában próbálja mókásan felfogni a dolgokat. Megjelenése a sorozatok folyamán általában ugyanolyan: a kócos barna haj, amely "bozontos" stílust ad neki, a zöld V-nyakú rövidujjú és a hosszú, vörös trapéznadrág, a Scooby-Doo és a 13 szellem és három televíziós különkiadás kivételével, amikor általában piros V-nyakú rövidujjút visel kék trapéznadrággal.

Bozont és Scooby egyaránt favorizálják a "Scooby Snack" nevű csemegét, amiért a spin-offok során általában bármire képesek. Mint a Scooby-Doo! Abrakadabra! c. filmben kiderült, Bozont kedvenc étele az extrasajtos pizza uborkával. Bozont rengeteg helyen dolgozott már (és fog dolgozni), neki volt a Rejtély Rt. tagjai közül elsőként jogosítványa, annak ellenére, hogy nem vezet túl jól. Remek szakács, szeret vicceket mesélni, amiket inkább Scoobynak mond el, aki nevetésben tör ki a csattanót hallva, majd pár másodperccel később azt mondja: "Nem értem".
Shaggy

Bozont a Mizújs, Scooby-Doo?-ban

Bozont nagyon jó fizikai képességekkel bír annak ellenére, hogy rengeteget eszik. Hihetetlenül gyorsan fut, remekül gördeszkázik és tökéletesen szörfözik.

Amikor megijed, Bozont általában azt mondja, hogy "Egek!" ("Zoinks!"), ami a karakter jelképévé vált.

ÉleteSzerkesztés

Az élőszereplős filmek, a Bozont és Scooby-Doo és a Scooby-Doo: Rejtélyek nyomában általában egy alternatív élettörténetet, családi hátteret és múltat vázolnak fel Bozont számára. A több animációs sorozat szerint Bozont már 12 évesen össszeismerkedett barátaival (Scooby-Doo, a kölyökkutya; Mizújs, Scooby-Doo?) és már 6 éves korában megkapta a kutyáját, Scooby-Doo-t, aki kétségkívül legjobb barátjává vált. Gyermekkorát minden változat szerint Menőfalván töltötte, majd később, 17 éves korában utazgatni kezdett a Rejtély Rt.-vel, gyermekkori barátaival.

Később a bandától külön, Scooby-Doo-val és Scrappy-Doo-val is élt egy házban Menőfalván, a saját házában, ekkor ismerkedett meg barátnőjével, Googie-val is, akiről a Scooby-Doo és a kezelhetetlen vérfarkas című kiadásban hallunk először és utoljára. Ezek után Diánával, Flim Flammel, Scooby-val és Scrappy-vel kezdte járni a világot (Scooby-Doo és a 13 szellem), majd visszatért az eredeti Rejtély Rt.-hez és újra velük kezdett utazgatni, állandó lakása pedig Menőfalván lett, ahol Scooby-val és Freddel élt.

RokonokSzerkesztés

Megjelenése egyéb médiábanSzerkesztés

SorozatokbanSzerkesztés

FilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangjai, megformálóiSzerkesztés

Szinkronhangok a sorozatokbanSzerkesztés

Szinkronhangok az egész estés rajzfilmekbenSzerkesztés

Megformálók az élőszereplős filmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a bábfilmekbenSzerkesztés

Bábmozgatók a bábfilmekbenSzerkesztés

Szinkronhangok a videojátékokbanSzerkesztés

Magyar hangjaiSzerkesztés

Idegen nyelvekenSzerkesztés

  • Sammy (franciául)
  • Kudłaty (lengyelül, jelentése: bozontos)
  • Kócos (magyarul, ZOOM szinkron)
  • Toprongy (magyarul, ZOOM szinkron)
  • Shaggy (eredetileg, jelentése: bozontos)

KépgalériaSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki