FANDOM

Mystery Ez itt egy kiemelt cikk, jól kidolgozott, sok információval, igényes felépítéssel.
Az összes vámpírnak, akit valaha szerettem
13g
Scooby-Doo és a 13 szellem
Adatok
Epizód 1x01
Eredeti sugárzás 1985. szeptember 1.
Írta Tom Ruegger
Chuck Couch
Rendezte Ray Patterson
Kronológia
Előző epizód -
Következő epizód Scoobra-Kadoobra

Az összes vámpírnak, akit valaha szerettem (eredeti címén To All the Ghouls I've Loved Before) a Scooby-Doo és a 13 szellem legelső epizódja.

TörténetSzerkesztés

Bozont, Scooby, Scrappy és Diána Hawaii-ra tartanak, de a Himalája környékén eltévednek. Kényszerleszállást kell végrehajtaniuk a hegység lábánál lévő kis falunál. A falu lakosai felszólítják őket, hogy mivel nem landolóhelyen landoltak repülőgépükkel, azonnal hagyják el a települést. Mire visszatérnek repülőgépükhöz, az már nincs a helyén, a közeli romos építmény falai mögé rejtették el Csonti és Pacni, hogy becsalogassák a halandókat, és ők kinyissák a Démonok Ládáját, amiben a világ tizenhárom legveszedelmesebb, legszörnyűbb szelleme raboskodik. - mivel a ládát csak halandók nyithatják ki. Az ajtó viszont nincsen nyitva. Egy fiú, akit a faluban ismernek meg, Flim Flam elvezeti őket barátjához, Vincent Van Gondhoz, mondván, hogy ő talán tudhatja, hogyan kell kinyitni a kaput. Visszatérve a faluba viszont arra lesznek figyelmesek, hogy a falu lakosai vérfarkasokká változnak napnyugtakor, akik őket is át akarják változtatni. Diána végül áldozatul is esik a szörnyetegeknek, és ő is átalakul vérfarkassá. Később Flim Flam varázsitalának köszönhetően visszaváltozik. A romos épülethez menekülve a vérfarkasok elől - aminek időközben Csonti és Pacni - kifúrják a kapuját - Flim Flam végül varázsitalával a falu összes lakosát visszaváltoztatja emberré. A hálás lakosok megköszönik, majd elmondják, hogy évekkel ezelőtt elfogták a világ tizenhárom legrémesebb szellemét, és itt tartják fogva őket, akik ezért megátkozták a falu lakóit, és napnyugtakor vérfarkassá változnak. Eközben Csonti és Pacni ráveszik Bozontot és Scooby-t, hogy kiszabadítsák a szellemeket a ládából. Az epizód végén a banda elindul, hogy felkutassák és elkapják a tizenhárom szellemet, mivel Vincent elmondása szerint csak az zárhatja vissza a ládába őket, aki kieresztette.

SzinkronSzerkesztés

MagyarSzerkesztés

Színész Szereplő
Vass Gábor Scooby-Doo
Minárovits Péter Scrappy-Doo
Fekete Zoltán Bozont Rogers
Hámori Eszter Diána Blake
Lippai László Flim Flam
Jakab Csaba Vincent Van Gond
Seder Gábor Csonti
Kerekes József Pacni

EredetiSzerkesztés

Színész Szereplő
Don Messick Scooby-Doo
Scrappy-Doo
Casey Kasem Bozont Rogers
Heather North Diána Blake
Susan Blu Flim Flam
Vincent Price Vincent Van Gond
Howard Morris Csonti
Arte Johnson Pacni

EllenségekSzerkesztés

  • Csonti és Pacni
  • Ursolvania lakói mint vérfarkasok (visszaverve)
  • Diána mint vérfarkas (visszaverve)
  • 13 szellem

HelyszínekSzerkesztés

Megjegyzések és érdekességekSzerkesztés

  • Ez a Scooby-Doo és a 13 szellem legelső epizódja.
  • Az epizódban szereplő az epizóddal azonos című dal Lugosi Béla-paródia.
  • Ez az első epizód a franchise-ban, amikor Diána teljesen átváltozik valamivé, itt vérfarkassá.

Logikai hibákSzerkesztés

  • Az epizódban szereplő falu európai volt, német elnevezésű emberekkel, holott a falu a Himalája egyik részében található India és Tibet között.
  • Nem érhető, hogyan fért be a templomba az óriási repülő.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki