FANDOM

A bolond bohóc
Episode
Scooby-Doo, merre vagy?
Adatok
Epizód 1x10
Eredeti sugárzás 1969. november 15.
Történet Ken Spears

Joe Ruby

Bill Lutz
Rendezte William Hanna
Joseph Barbera
Kronológia
Előző epizód A színpad szelleme
Következő epizód A dermesztő Drakula
A bolond bohóc (eredeti címén Bedlam in the Big Top) a Scooby-Doo, merre vagy? első évadjának tizedik része.

ÖsszefoglalóSzerkesztés

A banda útját egy szellemjárta cirkusz keresztezi, amit egy szellembohóc kísért, aki egy érmével hipnotizálja az embereket.

TörténetSzerkesztés

"Figyeld jól az aranyom! Tégy úgy, ahogy akarom"

- a Bohócszellem hipnotizáló versikéje

A csapat találkozik két segítségre szoruló, különös figurával kocsikázásuk közben. Kiderül, hogy ők (Max, az óriás és Sámson, az erős) cirkuszi művészek, akik éppen onnan menekülnek, mivel cirkuszukban egy szellembohóc kísért. A banda kíváncsian felkeresi a cirkuszt, a tulajdonos, Mr. Barnstorm figyelmezteti őket, hogy távozzanak, mielőtt valami bajuk esik. Így is tesznek, de Scooby-t véletlenül a cirkuszban felejtik és a Bohócszellem hipnotizálja.

Scooby-ért visszatérve a banda azt tapasztalja, hogy a Bohócszellem hipnózisának hála Scooby túlságosan vakmerő módon viselkedik, és éppen egy kötélen egyensúlyoz a magasban. Ebben a helyzetében a Bohócszellem megszünteti a transzot, hogy Scooby veszélybe kerüljön. Miután őt megmentik a többiek Diána kerül transzba, majd később Bozont, de mindannyiuk megússzák sérülés nélkül a veszélyes mutatványokat, miután a Bohócszellem megszünteti a hipnózist. Végül Fred tervéve becsalják egy ketrecbe a szellemet, aki egy szempillantás alatt eltűnik abból.

Bozontnak ötlete támad a szellem elfogására: Scoobyval egy tükör segítségével elérik, hogy a szellem önmagát hipnotizálja. Ez sikerül is, a hipnózis hatására a szellem majomként kezd el viselkedni, így Bozont és Scooby könnyen a ketrecbe csalogathatják. A szellemet leleplezve kiderül, hogy a bohócmaszk alatt Harry, a hipnotizőr rejtőzik, akit régen rúgtak ki a cirkuszból, és így akart bosszút állni.

SzinkronSzerkesztés

Magyar szinkronSzerkesztés

Színész Szereplő
Vass Gábor Scooby-Doo
Fekete Zoltán Bozont Rogers
Bódy Gergely Fred Jones
Hámori Eszter Diána Blake
Madarász Éva Vilma Dinkley
Seder Gábor Mr. Barnstorm
Szokol Péter Max, az óriás
Orosz István Sámson, az erős
Bartucz Attila Bohócszellem

Eredeti szinkronSzerkesztés

Színész Szereplő
Don Messick Scooby-Doo
Mr. Barnstorm
Max, az óriás
Casey Kasem Bozont Rogers
Frank Welker Fred Jones
Stefanianna Christopherson Diána Blake
Nicole Jaffe Vilma Dinkley
John Stephenson Sámson, az erős
Barry Richards Bohócszellem

EllenségekSzerkesztés

HelyszínekSzerkesztés

Megjegyzések és érdekességekSzerkesztés

  • Miután hipnotizálták Diána transzba esett, és tütüt viselt, a franchise során ez az első alkalom, hogy más ruhát visel a megszokottnál.
  • Scooby mutatványa közben a Flúgos futam zenéje szóla.

Animációs hibákSzerkesztés

  • Diána hipnotizálása közben a Bohócszellem először piros, majd a bőréhez igazodóan fehérre vált.

Logikai hibákSzerkesztés

  • Az epizódban elmondják, hogy Diána nem tud biciklizni. Ennek ellenére egy Scooby-Doo újabb kalandjai epizódban már képes erre, bár azóta gyakorolhatott. Később viszont, a Scooby-Doo és a fantoszaurusz rejtélye c. filmben Diána azt mondja, már öt éves korában tudott profi módon motorkerékpározni.
  • A Mizújs, Scooby-Doo? Minigolf, óriásbohóc c. epizódjában Vilma azt állítja, gyerekkora óta fél a bohócoktól. Ennek ellenére itt nem tanúsított különösebb rettegést.
  • Bozont és Scooby egy tükröt mutatnak a bohóc elé, mikor véglegesen elkapják. A bohóc ezt látja, mégis folytatja a hipnotizáló versikéjét, ahelyett, hogy nem hipnotizálná magát.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki